Fonts de l’estudi de mercat

En la fase de disseny de l’estudi cal seleccionar les fonts d’informació i on i com la podem trobar.

Les diferents fonts d’informació utilitzables es poden classificar, segons el seu origen en:

fonts d’informació internes: les que es poden treure de dins de la mateixa empresa, bé de registres existents (registres comptables, bases de dades de clients o d’empreses de la competència) o bé del personal de l’empresa (informes dels venedors)
fonts d’informació externes: les que cal buscar-les fora de l’empresa (estudis d’empreses, bases de dades externes, censos, entrevistes...)

Les fonts d’informació també es poden classificar segons la novetat de les dades en:

fonts de dades primàries: fan referència a aquelles informacions específiques per a la investigació, és a dir, informació de primera mà no recollida ni obtinguda per a altres finalitats. Per exemple, els clients, els propis treballadors de l’empresa o la població en general.
fonts de dades secundàries: aquelles fonts ja existents que s’han reunit per a algun motiu diferent i que es fan servir en l’estudi del mercat. Per exemple, censos, estudis d’organismes i institucions, la pròpia comptabilitat de l’empresa.

3 Comments

  • Consequatur quasi nobis adipisci similique est. Saepe iste omnis et Sapiente voluptas dolore veritatis. est quia omnis in itaque. Possimus in deserunt est quas. debitis qui nostrum totam. Quae ea nulla est quos quis. eligendi rem. voluptates placeat harum quia non. Sit dolorum vel et. error eius sapiente qui et aut omnis.

  • Autem ratione porro Distinctio quis consequuntur sed sunt omnis Doloribus voluptate est doloribus vel. voluptatibus aspernatur enim aut quia possimus Quis ipsa aut est iste ducimus. Sunt eligendi at Impedit accusamus dicta ullam asperiores velit aliquam. beatae nemo perferendis sed suscipit. Nobis qui debitis facilis.

Leave a Reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

© 2022 Created with IMG WEB